Modderweg, zon en mijn maatjes - Reisverslag uit Ấp Thiện Phước, Vietnam van Sarah Marsman - WaarBenJij.nu Modderweg, zon en mijn maatjes - Reisverslag uit Ấp Thiện Phước, Vietnam van Sarah Marsman - WaarBenJij.nu

Modderweg, zon en mijn maatjes

Blijf op de hoogte en volg Sarah

21 Maart 2014 | Vietnam, Ấp Thiện Phước

Een paar uurtjes geleden zijn Sarah en ik aangekomen in Hue. Het is alweer 16 dagen geleden dat ik heb geschreven en in die 16 dagen is er veel gebeurt. Mijn laatste verslag eindigde met mijn aankomst in Mui Ne en dat is dan ook waar ik nu begin.

Mui Ne, een klein strandplaatsje waar aan de linkerkant alleen maar Russen zitten en aan de rechter kant het Backpackers paradise is. Na aankomst ontmoette ik meteen een groep supper toppers, Mag uit Polen, Sarah uit Aussi, Jatzic uit Polen en Lukas uit Zwitserland. Meer dan op het strand hangen, niet zwemmen want de zee is te sterk( alleen geschikt voor windsurfen enzo) en de zandduinen bezoeken is er niet. Lukas was uitgenodigd door een van zijn kite makkers om de verjaardag van zijn om te komen vieren. Die avond hebben we gezien hoe Vietnameze hun verjaardag vieren! Eten op tafel ( allemaal dingen die je NOOIT zou bestellen maar heel lekker zijn ) en wel 5 uur lang tafelen. Tevens drinken ze bij de maaltijd HAPPY water, een zelf gebrouwd goedje van wel 50 %. Al met al een top ervaring. De volgende dag een tripje naar de zandduinen, niks speciaals behalve dan het quat rijden wat echt super duper mega spannend leuk en cool is! Die avond liepen we het touriste gebied uit en hebben we super lekker, goedkoop en vers zeeeten gegeten. De volgende dag vertrok ik alweer naar Dalat samen met Jatzic.

Dalat, volgens sommige een mooie stad. Ik vond er geen moer aan en toch ben ik er vier nachten gebleven. De eerste dag hadden we een scooter gehuurd om de stad + omgeving te verkennen. Super leuk! En het gaat zo veel sneller dan lopen. Die avond arriveerde Mag en Sarah. De volgende dag was er een van het niveau beste dagen ever! Weer scooters gehuurd maar dit keer gingen we naar de Elephant Falls. Zo'n 30 kilometer de stad uit. Een tocht die ik nooit ga vergeten. Eerst pakte we de verkeerde afslag en belande we op de afvalstortplaats van Dalat, waar mensen wonen, koeien en honden los lopen en de mensen met hun BLOTEN handen het vuil sorteren. Toen kwam de weg de berg af, de dame van het hostel was vergeten te zeggen dat de weg " onder constructie" was. Dit betekende een modderweg van wel 15 kilometer lang. Een hele tocht met een paar zachte valpartijen, maar we hebben het overleefd en niemand had ernstige verwondingen. De waterval was geweldig! Ze hadden hun best gedaan om een soort pad naar beneden te maken maar het grootste gedeelte moesten we klimmen. Al met al de moeite waard! Verder heb ik in Dalat het beste straateten ooit gegeten, klein tentje met +- 8 gerechte(allemaal uitgeprobeerd) en elk gerecht was ongeveer 20000 dong ( 70 euro cent) met gratis groene thee. Verder hebben we een beetje rondgewandelt en de sightseeing gedaan. Maar ik was blij te vertrekken naar Hoi An.

Hoi An, een plaats die voor altijd in mijn hart zit. Kleine mooie! huisje, overal gekleurde lampionnetjes en elke 3de winkel is een kleermaker. Dat is waar Hoi An om bekend staat de op maat gemaakte kleding. Ik was hier met Mag en Sarah en als meisjes moeten wij natuurlijk kleertjes hebben. Mag zat 8 jaar lang in de kledingindustie en wist alles van stoffen en noem maar op, wat een geluk! Op onze tweede dag gingen we dan ook naar de markt, hier scheen het goedkoper en beter te zijn dan in de winkels. Alle drie hebben we een jurk laten maken. Mijn jurk, op basis van een foto van de urban outfiiters heeft mij omgerekend 13 euro gekost. En het is mijn lievelings jurk. Sinds ik hem heb doe ik hem niet meer uit. De andere dagen zijn we naar het strand gegaan, hebben we rondgelopen in het standje, debiel veel ijsjes gegeten(die waren zo lekker dat het gewoon moest) en Bahn my( een broodje met vlees en dingen). Het scheen dat de beste op de wereld in Hoi An was en dat is waar! Die tent, als ik daar mee zou kunnen trouwen zou ik het meteen doen. Wat een goddelijkheid!!!! Na 4 nachtjes lieten Sarah en ik Mag achter, die moest blijven voor een baantje online tot zondag, om ons meer naar het noorde te begeven. We zijn net aangekomen in Hue hebben meteen onze tassen gedumpt om de oude verboden stad te bezoeken voor het zou gaan regenen.

Nu regent het, zit ik met een biertje( happy hour )achter de computer en schijf ik in het kort wat ik heb gedaan.

Ik heb het top! Heb super leuke maatjes, waar er nu nog een van over gebleven is. En ga nog veel avonturen beleven.

Dikke zoen aan alle vanuit het goddelijke Vietnam!


  • 21 Maart 2014 - 11:52

    Tessa:

    Klinkt helemaal leuk Saartje! Fijn dat je het fijn hebt :) blijf nog maar lang weg want hier is niks leuks te beleven.. Hahaha
    Kusjes!!

  • 21 Maart 2014 - 11:54

    Mama:

    hey schatje, lekker! lekker om ff te lezen wat je doet en hoe het gaat. hier regent 't non-stop nadat het gisteren zomer was. zo met Ylva aan de rand van de stad grote bakken halen voor de moestuin (niet zulke gezonde grond bij hun) en verder blijf ik thuis en binnen. spreek je vanavond live Kus, kus en knuffel xxxx

  • 02 April 2014 - 12:07

    Berna:

    Geweldig schat, ga zo door. we laten je mails printen en lezen op ons genak verder. Liefs XXXX opa gER EN IK

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sarah

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 3038

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 12 Juni 2014

Ontdekkingsreis Azie

Landen bezocht: