Laos and Bithdaybash - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sarah Marsman - WaarBenJij.nu Laos and Bithdaybash - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sarah Marsman - WaarBenJij.nu

Laos and Bithdaybash

Blijf op de hoogte en volg Sarah

13 April 2014 | Laos, Luang Prabang

Bordercrossing! Iedereen vertelde ons horrorverhalen: Bussen die omvallen in het ravijn, vertragingen van hier tot tokio en wegen met grote gaten. Niks van dit alles was op ons van toepassing. God zij dank! De weg was prima het uitzicht buitengewoon prachtig en het bordercrosse stelde niks voor. Het enige was dat we op de achterbank gepropt werden met twee wildvreemde jongens, een aussi en een tatta. Gelukkig zijn het twee hele leuke aardige mannen met wie we nog steeds aan het reizen zijn.

Muang Kwa was waar we werden afgezet. Opzoek naar een goedkope plek om ste slapen, wel die vonden we. Een kamertje voor 3 euro in totaal met een eigen badkamer, squattoilette en warm water! Lang wouden we hier niet blijven, het eten was vies en de mensen onaardig. Dus opzoek naar de plek waar je bootticktets kan kopen. Daar zeiden ze: Kom morgen om 9 uur, ticket kost 100.000 (10 euro). Oke prima. Volgende ochtend zeiden ze doodleuk 110.00 de prijs was overnacht veranderd. Geen goed begin in Laos zover. De bootrit naar het volgende dorpje duurde ruwwweg 4 uur. Als dieren op elkaar gepropt met naar pis stinkende kussen. MAAR de omgeving was prachtig en we hebben enorm gelachen.

Toen kwam het dorpje Muang ngoi waar ze pas sinds 9 maanden stroom hebben, internet niet bestaan en de ATM 3 uur varen is. Het is er prachtig en rustig. Kindjes spelen op de weg en alle dieren lopen los. Veel was er niet te doen behalve rondhangen in de hangmat en hicken naar kleine dorpjes is de buurt. Dit hebben we dan ook voor een goede vier dagen gedaan. In deze vier dagen regelde we een kayaking trip naar het volgende dorp. Dit hield in: kayaken naar de waterval, slapen op het strand en de volgende dag nog een uurtje naar het volgende dorp. Dit hielt in dat ik op mijn verjaardag wakker zou worden op een prachtig strandje aan een rivier, niet slecht! Wel dit hebben we gedaan en het was super tegek mega cool! Ik bakte er niks van maar dat maakt niks uit want C-Dog zorgde er voor dat alles goed kwam. We maakte een korte stop in een van de dorpjes die we passeerde op bier en laolao in de slaan.

Mijn tijd is op, geen tijd om verder te schrijven. Het vervolg komt snel!