Laos en Birthdaybash 2.0 - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Sarah Marsman - WaarBenJij.nu Laos en Birthdaybash 2.0 - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Sarah Marsman - WaarBenJij.nu

Laos en Birthdaybash 2.0

Blijf op de hoogte en volg Sarah

18 April 2014 | Laos, Vangviang

Midden in een verhaal stoppen, vreselijk. Vanuit een veel te warm Vang Vieng dan het vervolg.

In eerste instantie wou de dame in het dorpje ons geen bier verkopen want 1 wij zijn Falang en 2 ze moest de flesjes terug hebben. Nadat onze begeleider onderhandelde mochte we de biertjes mee nemen zolang we beloofde de flesjes te begrave op het strandje waar we zouden slapen! Dit strandje was een klein paradijs. Na het opzetten van de tenten, waar ik niet zo goed bij kon helpen gingen wij uit vissen terwijl de rest alvast begon met eten koken. Ookal zij de man dat het niet slim was deed ik het toch en zwom ik naar de overkant van de rivier, eitje! Helaas hadden we geen geluk met nette gooien en kwamen we terug met twee miserige visjes. Deze werden toch door het eten gegooit en iedereen had wel een hapje vis. De avond viel en het kampvuur laaide op. Tijd om tijd uit te zitten tot het 12 uur was en we mijn verjaardag konden gaan vieren. Sarah en ik voelde ons niet zo lekker maar dat weerhield ons er toen nog niet van. Sarah was de eerste die afhaakte, ze moest naar bed ze was te ziek om wakker te blijven. Wij begonnen maar drankspelletjes te spelen en rond 11 uur was Finland zo dronken dat ie maar naar bed ging en keihard Fins begon te schreeuwen. C-dog viel al snel in slaap van al die drank. Yuri en ik, twee tatta´s bleven op. Iets voor twaalven kwaam Saar der tent uit om me te feliciteren. Iets na 12 en moesten we wel onze tent in want het begon te stormen. Een van de slechtere nachten, weinig slaap en een keiharde ondergrond gemixt met een maag die niet doet wat je wilt is niet de beste combi. Gelukkig voelde we ons de volgende dag wat beter, op de katers na dan. Ontbijt met koffie op het strand, de laatste plas in het wild en tijd om te gaan. Het laatste kayak stuk sloeg nergens op, binnen een uur waren we in Nong Kiaw.

Niks doen is wat tot nu toe mijn tijd in Laos domineerd en dit was dan ook waar Nong Kiaw voor stond. Alle wouden snel vertreken naar de grote stad! Ookal betekende dit dat we de bootrace waar alle 25 omliggende dorpen het hele jaar voor trainen zouden missen. Tijd voor Luang Prabang! I.p.v een bus hadden we dit keer een busje waar ze zoveel mogelijk mensen in proberen te proppen. Een stoel geld voor anderhalf persoon. Backpacks bovenop en karren maar.

Luang Prabang was iets totaal anders dan ik had verwacht. Een echte stad dacht ik maar infeiten was het een uit de klauwen gegrooid dorp. De eerste nacht in Spicy Lao wat het vieste en slechtste hostel was waar ik tot nu toe ben geweest. Maar we waren te moe en het was te warm om van locatie te gaan wisselen. Weer de hele straat door lopen opzoek naar een andere plek werd ons teveel. Wat is er te doen in Luang Prabang is de nightmarket, tempels, een bar en bowlen. De eerste avond hebben we de nightmarket bezocht en natuurlijk veel te veel gekocht. Hapje eten en al snel naar de bar. We maakte het niet te laat en gingen naar ons verschikkelijke bedje toe. Tijdens het bezoek aan de nachtmarkt hadden we andere hostels bekeken en een uitgekozen waar we de volgende dag naartoe gingen verhuizen. Verhuizen en tempels bezoeken was wat we deden. ´s Avonds gingen Sarah en ik uiteten in een fancy tent met goddelijk frans eten als verjaardags dinner. Na wat wijntjes op werd het bowlen die avond. Fun en ik was zelfs niet de slechtste! De volgende dag was watervaldag, prachtig! Hier kon je heerlijk afkoelen van de verstikkende hitte. Die avond at ik iets verkeerde en ik ben er nog steeds ziek van. Een infectie zegt de dokter, nu bijna 6 dagen geleden dat ik dat eten naar binnen werkte. Einde Luang Prabang op naar tubing paradise Vang Vieng. Veel hebben we hier niet gedaan. Op de dag dat iedereen ging tuben was ik te ziek om mee te gaan en ben ik naar de dokter gegaan die mij een grote hoeveelheid pillen overhandigde. Tevens zijn we twee keer naar de Blue Lagoon gegaan waar een festival aan de gang was waardoor het stamp vol feestende lao mensjes was. Heerlijk water en verschikkelijke muziek.

Nu is het de laatste dag van Vang Vieng en vertrekken we morgen naar Vientien. Een dagje daar en dan naar de plek waar we The Loop gaan doen. 6 Dagen op een scooter door de meest prachtige landschappen! Ik kan niet wachten om eindelijk weer iets te gaan doen!

Dikke zoen aan alle daar

• 23 April 2014 - 15:36

Albertje Schuurman:

Lieve Sarah, eindelijk hebben we je bericht van Laos kunnen opvragen en uitprinten. Lezen dat straks wel want het geld voor te internetten is bijna op. Alles gaat supergoed met ons en we zijn trots dat het je zo goed gaat. Hadden een mail gestuurd envoor je verjaardag en gebeld maar er was vanuit de terminal geen contact mogelijk. Alle goeds voor je komende verdere reis en avonturen en hou vol hoor want je doet het geweldig. Houden van je en proberen zo snel mogelijk weer je mail te lezen.
    Kusjes van opa en mij XXXXXXXX

• 05 Mei 2014 - 13:11

Berna & Ger:

Hi lieve Sarah, wij zijn nu in Cadiz en a.s. zaterdag weer thuis. Jammer dat er nog geen berichtje van jou op je site staat. Zijn reuze benieuwd waar jij bent. Deze reis was het heel erg lastig om te internetten, maar gelukkig is hier weer een mogelijkheid.
    Is alles oké met jou? Wij vinden het jammer datonze reis er bijna opzit, de tijd is omgevlogen.
    Liefst en een dikke kus van opa en mij.